blog

We houden je graag op de hoogte van ontwikkelingen in de media industrie. In deze artikelen lees je waar wij ons recent mee bezig houden.

Machine learning

Machine learning is een onderdeel van artificial intelligence (AI). In de toekomst zullen websites weten wat de…

Virtuele assistenten worden met de dag populairder

Virtuele assistenten, zoals Siri, Amazon Alexa en Google Assistent, zijn niet meer weg te denken uit de huidige wereld.…

Terug in de tijd met hand getekende elementen

Deze trend is een tegenhanger van het perfecte strakke digitale ontwerp van de 21ste eeuw maar wordt ook vaak…

Originele, gedurfde en opvallende typografie

Op het gebied van lettertypes zijn er drie verschillende trends gaande: een eigen lettertype, een dynamische lettertype…

Een asymmetrische indeling

Voor deze trend is lef nodig! Je laat als onderneming lef, plezier en enthousiasme zien. Daarnaast komt het vaak ook…

Animation first

Als een beeld meer zegt dan duizend woorden, dan zegt een animatie nog veel meer. En dat merken webdesigners steeds…

Felle kleuren

Zo val je op tussen alle concurrenten en kan je een gedurfde, excentrieke persoonlijkheid laten zien! Dit word mogelijk…

Optimale web ervaring door CSS grid

Designers streven naar een optimale web ervaring voor een breed scala aan devices. Een CSS grid systeem is een middel…

SVG geeft mobile first een boost

Mobile first is niet meer weg te denken uit onze huidige samenleving, SVG is hierbij een belangrijk middel. SVG’s…

Het verschil tussen een webapplicatie en een website

Website en webapplicatie worden nogal eens door elkaar gebruikt. Toch zijn er wel degelijk een aantal belangrijke…

Betere conversie door nieuw design

Met je website wil je meer dan alleen zichtbaar zijn. Grote aantallen bezoekers betekenen uiteindelijk weinig als je…

Magento versus WooCommerce

Magento en WooCommerce zijn twee van de grootste platformen voor e-commerce. Wil je een webshop starten, dan zijn dit…

Is jouw website toegankelijk? Doe de gratis toegankelijkheidsscan.

Ziekenhuizen, onderwijs, bibliotheken, openbaar vervoer en energie. Zomaar wat branches in de (semi)overheid waar…

Het verzamelen van feedback | Growth Hack #19

Maak jij al gebruik van de middelen om letterlijke feedback van je gebruiker te ontvangen? Inhoudelijke informatie over…

Verbeter je formulieren | Growth Hack #18

Formulieren zijn er in allerlei soorten en maten. Wat ze vaak gemeen hebben, is dat er een waardevol doel achter zit.…

Verwijder afleidingen uit je conversie funnel | Growth Hack #17

Wat is een conversie funnel? Je conversie funnel is het gehele online pad dat je gebruiker aflegt tot en met de aankoop…

Tweak je contactpagina | Growth Hack #16

Iemand bevindt zich op je contactpagina. Top! Maak de kans op afhaken zo klein mogelijk met onze tweaks voor je…

Een effectieve FAQ pagina | Growth Hack #15

Een FAQ (oftewel veelgestelde vragen) pagina is een erg belangrijke pagina. Wanneer een gebruiker zich namelijk op deze…

Help je gebruiker kiezen | Growth Hack #14

Soms zie je door de bomen het bos niet meer. Zo veel keuzes in producten en diensten, zonder dat je echt verschil ziet.…

Het schrijven van goede copy | Growth Hack #13

De waarde van goede teksten wordt nog wel eens onderschat. Maar copy heeft een grote invloed op de conversie van je…

Afrekenen als gastgebruiker toestaan | Growth Hack #12

Je kent het waarschijnlijk wel. Je besluit iets online te gaan kopen, voegt het product toe aan je winkelmand en klikt…

Een live chat op je website | Growth Hack #11

Live chats zie je steeds vaker terugkomen op websites. Meestal zie je rechtsonder een label staan waar na klikken een…

De laadtijd van je pagina’s | Growth Hack #10

De laadtijd van je pagina’s heeft invloed op de gebruikservaring van je website. Gebruikers verwachten dat een pagina…

De indeling van je bestelpagina | Growth Hack #9

De ene gebruiker vindt een bestelpagina met één overzicht het fijnst, en de ander ziet liever het bestelproces in…

Conversie door toegespitste content | Growth Hack #8

Je hebt converterende en niet-converterende bezoekers op je website. Die laatste groep bezoekers heb je nog niet zo ver…

Stockfoto’s vs. alledaags beeld | Growth Hack #7

Stockfoto's van bijvoorbeeld websites als istockphoto.com en shutterstock.com zien er professioneel uit en zijn erg…

Een slimme 404 pagina | Growth Hack #6

De 404-pagina kennen we allemaal. Je krijgt hem te zien wanneer de pagina die je wilt openen niet gevonden kan worden.…

Verbeter je trust signals | Growth Hack #5

Onder trust signals verstaan we de visuele elementen op een website die een positieve invloed hebben op het vertrouwen…

Haal je navigatie weg | Growth Hack #4

Het klinkt drastisch, en dat is het ook. Je hoort en leest zelfs dat je een menu niet eens moet verbergen achter een…

De juiste tekst bij je nieuwsbrief inschrijfveld | Growth Hack #3

De tekstjes die we het meest terugzien bij nieuwsbrief inschrijfvelden zijn “Schrijf je in voor de nieuwsbrief” of…

Een slider of statisch beeld? | Growth Hack #2

Carousel sliders worden vaak ingezet om meerdere belangrijke onderdelen op die ene prominente plek op de website te…

De kleur van je call to action buttons | Growth Hack #1

Hubspot heeft een onderzoek gedaan om te testen wat beter werkt: een rode knop of een groene knop. Groen wordt vaak…

Wat is een wireframe prototype?

We denken altijd heel bewust om te gaan met de vaktermen die we gebruiken. Maar jargon zit in een klein hoekje. Soms…

Een efficiëntere workflow met Gulp.js

Als je langer hetzelfde werk doet, kan je er soms achter komen dat je vast zit in dezelfde workflow. Want, "Never…