In onze reeks ‘Growth hacks’ delen we wekelijkse nuttige korte feitjes waarmee je de conversie van je website een boost kan geven. En daarmee dus ook je business. Deze week delen we een tip m.b.t. het toespitsen van je content om conversie te stimuleren.

Je hebt converterende en niet-converterende bezoekers op je website. Die laatste groep bezoekers heb je nog niet zo ver gekregen om over te gaan tot de gewenste actie. Hoe krijg je ze dan bij hun volgende bezoek wel zo ver?

Wanneer je slim gebruik maakt van de cookies van je website, kun je deze groep bezoekers onderscheiden van de rest. Deze bezoekers kennen je website al, omdat ze er al eens zijn geweest. En nu bevinden ze zich er weer. Er is een kans dat ze daarom beter over te halen zijn dan hele nieuwe bezoekers en dit maakt het een interessante groep.

Een aparte groep kun je aparte content aanbieden. Denk hierbij aan speciale kortingen, voordelen en aanbiedingen. Dit kan ze net dat extra zetje bieden om over te gaan op conversie. Ga eens na wat jij deze bezoekers kan bieden om ze wél te overtuigen. Test het uit en check het resultaat.

Meer informatie over conversieoptimalisatie?

Vraag vrijblijvend advies aan

Meer Growth Hacks uit deze serie

Accessibility #1 | Wat is webtoegankelijkheid?

Formulieren zijn er in allerlei soorten en maten. Wat ze vaak gemeen hebben, is dat er een waardevol doel achter zit.…

Is jouw website toegankelijk? Doe de gratis toegankelijkheidsscan.

Ziekenhuizen, onderwijs, bibliotheken, openbaar vervoer en energie. Zomaar wat branches in de (semi)overheid waar…

Het verzamelen van feedback | Growth Hack #19

Maak jij al gebruik van de middelen om letterlijke feedback van je gebruiker te ontvangen? Inhoudelijke informatie over…

onze projecten  

We werken voor klanten als WNF, Rijksoverheid, Vodafone en Gemeente Rotterdam.

leer ons kennen  

Wij zijn een jong en groeiend internetbureau uit hartje Rotterdam.

vragen, advies of kennismaken?

Neem contact met ons op