In onze reeks ‘Growth hacks’ delen we wekelijkse nuttige korte feitjes waarmee je de conversie van je website een boost kan geven. En daarmee dus ook je business. Deze week delen we een tip m.b.t. de indeling van je bestelpagina.

De ene gebruiker vindt een bestelpagina met één overzicht het fijnst, en de ander ziet liever het bestelproces in stappen opgedeeld. Maar waar doe jij dan goed aan op jouw website?

Wat voor jouw website het beste werkt, hangt af van je doelgroep en het type website. Uit een test van Kalio eCommerce bleek bijvoorbeeld dat een bestelproces bestaande uit meerdere pagina’s voor 3,5% meer conversie zorgde, terwijl uit de test van Elastic Path bleek dat een enkele pagina veel beter werkte.

Kortom: er is geen perfecte oplossing die voor iedere website werkt. Merk je dat bezoekers afhaken op je bestelpagina? Test eens een andere indeling en kijk of het een positief effect heeft.

Meer informatie over conversieoptimalisatie?

Vraag vrijblijvend advies aan

Meer Growth Hacks uit deze serie

Het schrijven van goede copy | Growth Hack #13

De waarde van goede teksten wordt nog wel eens onderschat. Maar copy heeft een grote invloed op de conversie van je…

Afrekenen als gastgebruiker toestaan | Growth Hack #12

Je kent het waarschijnlijk wel. Je besluit iets online te gaan kopen, voegt het product toe aan je winkelmand en klikt…

Een live chat op je website | Growth Hack #11

Live chats zie je steeds vaker terugkomen op websites. Meestal zie je rechtsonder een label staan waar na klikken een…

onze projecten  

We werken voor klanten als WNF, Rijksoverheid, Vodafone en Gemeente Rotterdam.

leer ons kennen  

Wij zijn een jong en groeiend internetbureau uit hartje Rotterdam.

vragen, advies of kennismaken?

Neem contact met ons op