In onze reeks ‘Growth hacks’ delen we wekelijkse nuttige korte feitjes waarmee je de conversie van je website een boost kan geven. En daarmee dus ook je business. Deze week delen we een tip m.b.t. de indeling van je bestelpagina.

De ene gebruiker vindt een bestelpagina met één overzicht het fijnst, en de ander ziet liever het bestelproces in stappen opgedeeld. Maar waar doe jij dan goed aan op jouw website?

Wat voor jouw website het beste werkt, hangt af van je doelgroep en het type website. Uit een test van Kalio eCommerce bleek bijvoorbeeld dat een bestelproces bestaande uit meerdere pagina’s voor 3,5% meer conversie zorgde, terwijl uit de test van Elastic Path bleek dat een enkele pagina veel beter werkte.

Kortom: er is geen perfecte oplossing die voor iedere website werkt. Merk je dat bezoekers afhaken op je bestelpagina? Test eens een andere indeling en kijk of het een positief effect heeft.

Meer informatie over conversieoptimalisatie?

Vraag vrijblijvend advies aan

Meer Growth Hacks uit deze serie

Het verzamelen van feedback | Growth Hack #19

Maak jij al gebruik van de middelen om letterlijke feedback van je gebruiker te ontvangen? Inhoudelijke informatie over…

Verbeter je formulieren | Growth Hack #18

Formulieren zijn er in allerlei soorten en maten. Wat ze vaak gemeen hebben, is dat er een waardevol doel achter zit.…

Verwijder afleidingen uit je conversie funnel | Growth Hack #17

Wat is een conversie funnel? Je conversie funnel is het gehele online pad dat je gebruiker aflegt tot en met de aankoop…

onze projecten  

We werken voor klanten als WNF, Rijksoverheid, Vodafone en Gemeente Rotterdam.

leer ons kennen  

Wij zijn een jong en groeiend internetbureau uit hartje Rotterdam.

vragen, advies of kennismaken?

Neem contact met ons op