In onze reeks ‘Growth hacks’ delen we wekelijkse nuttige korte feitjes waarmee je de conversie van je website een boost kan geven. En daarmee dus ook je business. Deze week delen we een tip m.b.t. de tekst bij je nieuwsbrief inschrijfveld.

De tekstjes die we het meest terugzien bij nieuwsbrief inschrijfvelden zijn “Schrijf je in voor de nieuwsbrief” of “Blijf op de hoogte”. Maar waarom zou ik? Wat heb ik eraan?

Laat je gebruikers in je tekst weten waarom ze zich moeten inschrijven. Welke voordelen zitten eraan vast en welke exclusiviteit biedt het? Laat ze eventueel ook weten hoe vaak je ze iets gaat sturen. Smashing Magazine geeft hierin het goede voorbeeld:

 

 

Hoe aantrekkelijk is de tekst bij jouw inschrijfveld? Vraag jezelf af of jij je zou inschrijven als je jouw tekst op een andere website zou zien staan. Zo niet, probeer dan eens wat anders en check wat voor effect het heeft op je inschrijvingen.

Meer informatie over conversieoptimalisatie?

Vraag vrijblijvend advies aan

Meer Growth Hacks uit deze serie

Het verzamelen van feedback | Growth Hack #19

Maak jij al gebruik van de middelen om letterlijke feedback van je gebruiker te ontvangen?…

Verbeter je formulieren | Growth Hack #18

Formulieren zijn er in allerlei soorten en maten. Wat ze vaak gemeen hebben, is dat er een…

Verwijder afleidingen uit je conversie funnel | Growth Hack #17

Wat is een conversie funnel? Je conversie funnel is het gehele online pad dat je gebruiker aflegt…

onze projecten  

We werken voor klanten als WNF, Rijksoverheid, Vodafone en Gemeente Rotterdam.

leer ons kennen  

Wij zijn een jong en groeiend internetbureau uit hartje Rotterdam.

vragen, advies of kennismaken?

Neem contact met ons op