In onze reeks ‘Growth Hacks’ delen we wekelijkse nuttige korte feitjes waarmee je de conversie van je website een boost kan geven. En daarmee dus ook je business. Deze week delen we een tip m.b.t. de kleur van je call to actions.

Hubspot heeft een onderzoek gedaan om te testen wat beter werkt: een rode knop of een groene knop. Groen wordt vaak geassocieerd met iets goeds en ‘gaan’, terwijl rood vaak terugkomt als waarschuwing of stop-teken. Wat bleek: de rode knop zorgde voor 21% meer conversie dan de groene knop. Niet wat je zou verwachten, toch?

 

 

Natuurlijk hebben meerdere factoren invloed op je conversie. Dit resultaat betekent niet direct dat rood dé kleur is voor alle call to actions op jouw website. In het bovenstaande voorbeeld maakt het contrast waarschijnlijk het verschil. Kijk eens kritisch naar de kleuren van jouw call to actions en vraag je af of hier wellicht iets te verbeteren of te testen valt.

Meer informatie over conversieoptimalisatie?

Vraag vrijblijvend advies aan

Meer Growth Hacks uit deze serie

Het schrijven van goede copy | Growth Hack #13

De waarde van goede teksten wordt nog wel eens onderschat. Maar copy heeft een grote invloed op de…

Afrekenen als gastgebruiker toestaan | Growth Hack #12

Je kent het waarschijnlijk wel. Je besluit iets online te gaan kopen, voegt het product toe aan je…

Een live chat op je website | Growth Hack #11

Live chats zie je steeds vaker terugkomen op websites. Meestal zie je rechtsonder een label staan…

onze projecten  

We werken voor klanten als WNF, Rijksoverheid, Vodafone en Gemeente Rotterdam.

leer ons kennen  

Wij zijn een jong en groeiend internetbureau uit hartje Rotterdam.

vragen, advies of kennismaken?

Neem contact met ons op