In onze reeks ‘Growth Hacks’ delen we wekelijkse nuttige korte feitjes waarmee je de conversie van je website een boost kan geven. En daarmee dus ook je business. Deze week delen we een tip m.b.t. de kleur van je call to actions.

Hubspot heeft een onderzoek gedaan om te testen wat beter werkt: een rode knop of een groene knop. Groen wordt vaak geassocieerd met iets goeds en ‘gaan’, terwijl rood vaak terugkomt als waarschuwing of stop-teken. Wat bleek: de rode knop zorgde voor 21% meer conversie dan de groene knop. Niet wat je zou verwachten, toch?

 

 

Natuurlijk hebben meerdere factoren invloed op je conversie. Dit resultaat betekent niet direct dat rood dé kleur is voor alle call to actions op jouw website. In het bovenstaande voorbeeld maakt het contrast waarschijnlijk het verschil. Kijk eens kritisch naar de kleuren van jouw call to actions en vraag je af of hier wellicht iets te verbeteren of te testen valt.

Meer informatie over conversieoptimalisatie?

Vraag vrijblijvend advies aan

Meer Growth Hacks uit deze serie

Een slimme 404 pagina | Growth Hack #6

De 404-pagina kennen we allemaal. Je krijgt hem te zien wanneer de pagina die je wilt openen niet…

Verbeter je trust signals | Growth Hack #5

Onder trust signals verstaan we de visuele elementen op een website die een positieve invloed…

Haal je navigatie weg | Growth Hack #4

Het klinkt drastisch, en dat is het ook. Je hoort en leest zelfs dat je een menu niet eens moet…

onze projecten  

We werken voor klanten als WNF, Rijksoverheid, Vodafone en Gemeente Rotterdam.

leer ons kennen  

Wij zijn een jong en groeiend internetbureau uit hartje Rotterdam.

vragen, advies of kennismaken?

Neem contact met ons op