In onze reeks ‘Growth hacks’ delen we wekelijkse nuttige korte feitjes waarmee je de conversie van je website een boost kan geven. En daarmee dus ook je business. Deze week delen we een tip m.b.t. het toepassen van een slider tegenover een statische afbeelding.

Carousel sliders worden vaak ingezet om meerdere belangrijke onderdelen op die ene prominente plek op de website te promoten. Dat moet wel goed zijn voor conversie, omdat je dan meer kwijt kunt op één plek. Toch? Het tegendeel is helaas bewezen in meerdere onderzoeken.

 

 

Gebruikers gaan meestal de interactie met een slider niet aan. Hij wordt vaak zelfs helemaal genegeerd. Met deze slider leidt je ook nog eens af van de content op de rest van de pagina. Zonde van al die informatie, aanbiedingen en onderdelen die juist zo waardevol zijn voor je conversie.

Probeer je slider eens te vervangen met een statische afbeelding of bijvoorbeeld een grid met meerder afbeeldingen en kijk wat het met je conversie doet.

Meer informatie over conversieoptimalisatie?

Vraag vrijblijvend advies aan

Meer Growth Hacks uit deze serie

Het verzamelen van feedback | Growth Hack #19

Maak jij al gebruik van de middelen om letterlijke feedback van je gebruiker te ontvangen?…

Verbeter je formulieren | Growth Hack #18

Formulieren zijn er in allerlei soorten en maten. Wat ze vaak gemeen hebben, is dat er een…

Verwijder afleidingen uit je conversie funnel | Growth Hack #17

Wat is een conversie funnel? Je conversie funnel is het gehele online pad dat je gebruiker aflegt…

onze projecten  

We werken voor klanten als WNF, Rijksoverheid, Vodafone en Gemeente Rotterdam.

leer ons kennen  

Wij zijn een jong en groeiend internetbureau uit hartje Rotterdam.

vragen, advies of kennismaken?

Neem contact met ons op