In onze reeks ‘Growth hacks’ delen we wekelijkse nuttige korte feitjes waarmee je de conversie van je website een boost kan geven. En daarmee dus ook je business. Deze week delen we een tip m.b.t. een slimme 404 pagina.

De 404 pagina kennen we allemaal. Je krijgt hem te zien wanneer de pagina die je wilt openen niet gevonden kan worden. Je wilt zoveel mogelijk vermijden dat je gebruikers hier terecht komen, maar het kan toch áltijd voorkomen. Hoe zorg je er dan voor dat ook vanaf deze pagina het gewenste doel behaald kan worden?

Een 404 pagina hoeft niet het einde van een goede gebruikservaring te zijn. Bied je gebruiker genoeg handvatten om weer van de pagina af te komen en wél de juiste weg te vinden. Dit kan o.a. door middel van verwijzingen naar andere pagina’s binnen je website, een zoekveld met suggesties of het bieden van de juiste alternatieven (bijv. soortgelijke producten). Slimme teksten en/of afbeeldingen met gepaste humor werken vaak ook erg goed.

Geef je 404 pagina eens een makeover en kijk wat het resultaat is. Wie weet, misschien is het dan ineens leuk om op de verkeerde pagina te belanden.

Meer informatie over conversieoptimalisatie?

Vraag vrijblijvend advies aan

Meer Growth Hacks uit deze serie

De indeling van je bestelpagina | Growth Hack #9

De ene gebruiker vindt een bestelpagina met één overzicht het fijnst, en de ander ziet liever het…

Conversie door toegespitste content | Growth Hack #8

Je hebt converterende en niet-converterende bezoekers op je website. Die laatste groep bezoekers…

Stockfoto’s vs. alledaags beeld | Growth Hack #7

Stockfoto's van bijvoorbeeld websites als istockphoto.com en shutterstock.com zien er professioneel…

onze projecten  

We werken voor klanten als WNF, Rijksoverheid, Vodafone en Gemeente Rotterdam.

leer ons kennen  

Wij zijn een jong en groeiend internetbureau uit hartje Rotterdam.

vragen, advies of kennismaken?

Neem contact met ons op