In onze reeks ‘Growth hacks’ delen we wekelijkse nuttige korte feitjes waarmee je de conversie van je website een boost kan geven. En daarmee dus ook je business. Deze week delen we een tip m.b.t. een slimme 404 pagina.

De 404 pagina kennen we allemaal. Je krijgt hem te zien wanneer de pagina die je wilt openen niet gevonden kan worden. Je wilt zoveel mogelijk vermijden dat je gebruikers hier terecht komen, maar het kan toch áltijd voorkomen. Hoe zorg je er dan voor dat ook vanaf deze pagina het gewenste doel behaald kan worden?

Een 404 pagina hoeft niet het einde van een goede gebruikservaring te zijn. Bied je gebruiker genoeg handvatten om weer van de pagina af te komen en wél de juiste weg te vinden. Dit kan o.a. door middel van verwijzingen naar andere pagina’s binnen je website, een zoekveld met suggesties of het bieden van de juiste alternatieven (bijv. soortgelijke producten). Slimme teksten en/of afbeeldingen met gepaste humor werken vaak ook erg goed.

Geef je 404 pagina eens een makeover en kijk wat het resultaat is. Wie weet, misschien is het dan ineens leuk om op de verkeerde pagina te belanden.

Meer informatie over conversieoptimalisatie?

Vraag vrijblijvend advies aan

Meer Growth Hacks uit deze serie

Het verzamelen van feedback | Growth Hack #19

Maak jij al gebruik van de middelen om letterlijke feedback van je gebruiker te ontvangen?…

Verbeter je formulieren | Growth Hack #18

Formulieren zijn er in allerlei soorten en maten. Wat ze vaak gemeen hebben, is dat er een…

Verwijder afleidingen uit je conversie funnel | Growth Hack #17

Wat is een conversie funnel? Je conversie funnel is het gehele online pad dat je gebruiker aflegt…

onze projecten  

We werken voor klanten als WNF, Rijksoverheid, Vodafone en Gemeente Rotterdam.

leer ons kennen  

Wij zijn een jong en groeiend internetbureau uit hartje Rotterdam.

vragen, advies of kennismaken?

Neem contact met ons op