Het is feest, Rox Media bestaat dit jaar 10 jaar! Veel dank naar al onze fijne klanten die dit mogelijk hebben gemaakt! Om dit te vieren hebben we een samenvatting gemaakt van onze hoogtepunten van de afgelopen 10 jaar. Kijk je met ons mee?


We nemen je mee naar april 2009, waar het allemaal begon..

De oprichting van Rox Media: tien jaar geleden, op 1 april 2009, werd internetbureau Rox Media opgericht door Robbert ten Horn. Het begon als een leuke hobby, met als doel onze klanten te voorzien van goede websites die daadwerkelijk betaalbaar zijn.

Ons eerste logo en website: hierboven kan je ons eerst logo en de eerste website bewonderen. Zoals je ziet is het webdesign er daarna aanzienlijk op vooruit gegaan!

Ons eerste project gaat live: een website voor restaurant Soul Kitchen, te Haarlem.

We huurden onze aller eerste kantoorruimte: we zijn in de zomer van onze eigen studentenkamers verplaatst naar onze eerste kantoorruimte! Een behoorlijke locatie op de Jonker Fransstraat in Rotterdam, anti-kraak.. Door deze verhuizing konden we efficiënter werken en eindelijk klanten ontvangen.

De website van kiesjewerkgever.nl wint de Dutch Interactive Awards: De website wint een Dutch Interactive Award in de categorie recruitment. Rox Media ontwikkelde de interactie en het visueel ontwerp van de website!

We verwelkomen nieuwe klanten, waaronder: Feedback Musicshop, Wereld Aids Dag en Snoerboer.

We krijgen een nieuw logo en een vernieuwde website: zie bovenstaande afbeeldingen!

De verhuizing naar Vijverhofstraat: het eerst kantoorpand waar we zaten was anti kraak.. Vanuit hier zijn we door gegaan naar het kantoorpand aan de Vijverhofstraat. Hier zitten we vandaag de dag nog steeds, maar inmiddels wel ietsje groter. Kom gerust eens langs voor een bakkie koffie!

Toen der tijd verzorgde Rox ook drukwerk en huisstijlen.

We verwelkomen nieuwe klanten, waaronder: BNN, VolkerWessels, Schippop, Welten, Zien24, UTS Nederland, D66 Rotterdam en NVVB.

Metropolis Festival kiest Rox Media als partner: Metropolis Festival haalt ieder jaar de meest vernieuwende en gevarieerde artiesten van over de hele wereld naar Rotterdam. Het grootste gratis festival van Rotterdam verdient een toffe, eigenzinnige website! Sinds de editie van 2012 zijn we verantwoordelijk geweest voor de (vernieuwing van de) website en verschillende Facebook apps.

Er is ingebroken op kantoor..

Ook presenteerde Rox zich op het NVVB jaarcongres: bij dit congres zijn jaarlijks veel overheidsinstellingen aanwezig.

We verwelkomen nieuwe klanten, waaronder: Metropolis Festival, Florensis, Valid Express en de Landelijke Kamer van Verenigingen

Rox Media gaat samen met Inglorie: in 2013 vindt er een fusie plaats tussen Inglorie (van Eric) en Rox Media (van Robbert). De twee bundelen hun krachten en gaan samen veder onder de naam Rox Media.

Wij worden officieel een erkend leerbedrijf: internetbureau Rox Media voldoet aan de criteria van kenniscentrum GOC en is daarmee vanaf nu een erkend leerbedrijf voor de opleidingen Applicatie- en mediaontwikkeling en Mediavormgever Niveau 4. Regelmatig bieden we diverse uitdagende en leerzame stageplekken aan. Ben je op zoek naar een stageplek? Neem dan gerust even contact met ons op!

Post NL kiest Rox Media als partner: Rox Media mag voor PostNL, dé marktleider op het gebied van pakketten binnen de Benelux, diverse websites en een print campagne ontwikkelen.

We verwelkomen nieuwe klanten, waaronder: PostNL, Liquido d’Oro en European Research Establishments in Aeronautics.

We beginnen met het rondbrengen van kerst pakketen aan onze trouwe klanten.

Een project met Rijksoverheid: Rijksoverheid wilde een nieuwe versie van het Rijks ICT Dashboard. Een van de eisen was dat het dashboard volledig zou moeten voldoen aan de strengste richtlijnen op het gebied van webtoegankelijkheid, en dus op het hoogste niveau drempelvrij moest zijn. Hierdoor wordt de website volledig toegankelijk bezoekers met een beperking.

We verwelkomen nieuwe klanten, waaronder: Rijksoverheid, het Wereld Natuur Fonds (WNF), International Comedy Festival Rotterdam en Gemeente Den Haag.


We lanceren TaakSjaak: op een druilerige vrijdag word TaakSjaak bedacht, gebouwd én gelanceerd! Handig voor je kantoorklusjes: www.taaksjaak.nl

Heijmans kiest Rox Media als partner: Heijmans is een onderneming met activiteiten in vastgoed, bouw & techniek en infrastructuur. Heijmans heeft Rox Media gevraagd een duurzaam uniform proces te ontwikkelen rondom het opzetten, onderhouden en optimaliseren van nieuwe projectwebsites. Heijmans laat jaarlijks ruim 50 projectwebsites ontwikkelen, door verschillende leveranciers. Dankzij Rox Media staat er nu één krachtig framework voor de website ontwikkeling. Hierdoor ontstaat een kostenbesparing van 80% op iedere website.

We vernieuwen onze eigen website: de vorige website ging inmiddels alweer flink wat jaren mee, en draaide nog op het inmiddels sterk verouderde Drupal 6. In onze nieuwe website komt onze propositie duidelijker naar voren. Een helder overzicht van onze klanten, diensten en projecten. Daarnaast staan er verschillende blogs op onze site.

We verwelkomen nieuwe klanten, waaronder: Heijmans, Spring Global Mail, Cargill, Provincie Noord-Holland en De Nederlandse Kluis.

We lanceren ons nieuwe logo: dit is tevens ons huidige logo.

We breiden ons kantoor uit: het gaat goed met Rox Media, we mogen steeds meer nieuwe klanten bedienen met uiteenlopende projecten. We besluiten dat het tijd wordt voor een groter kantoor. We breiden onze kantoor ruimte uit binnen hetzelfde pand, aan de Vijverhofstraat. Dit betekend twee keer zoveel ruimte om onze klanten te ontvangen en aan projecten te werken.

Rox Media komt in het Toegangelijkheidsregister: Niet iedereen heeft de kennis om zelf een toegankelijke website of webapplicatie te bouwen. Vandaar dat er vanaf nu een Toegankelijkheidsregister bestaat. Daarin zijn digitale dienstverleners opgenomen, die aantoonbaar toegankelijke diensten en producten kunnen leveren.

We verwelkomen nieuwe klanten, waaronder: Provast, By R&C en BRIQ Real Estate.

Dit jaar gingen we als team uitje met een ribboat over de maas!

We mogen de huldigingswebsite voor Feyenoord maken: Trots! In samenwerking met Tappan Communicatie ontwikkelden wij de huldigingswebsite voor Feyenoord. Een website die alle nodige informatie over de huldiging moest geven en enorme bezoekerspieken aan moest kunnen. Dat betekende een lichte website met sterke en schaalbare hosting. En een goede mobiele versie, voor de 200.000 fans op de Coolsingel. In opdracht van Gemeente Rotterdam i.s.m. Feyenoord en de politie mochten wij onze bijdrage leveren aan deze onvergetelijke dag.

We krijgen nieuwe klanten, waaronder: Feyenoord, Vodafone, OXXA, NEN, Geldshop en Brewfinder.

We mochten een nieuwe website ontwikkelen voor Mulder Shipyard: Mulder Shipyard bouwt al meer dan 75 jaar luxe motorjachten, en staat wereldwijd bekend om haar sublieme kwaliteit. We creëerden voor Mulder Shipyard de nieuwe website, op maat gemaakt op het WordPress CMS en vol beleving. Hiermee is het aantal bekeken pagina’s per sessie toegenomen met 100%.

Tijd voor eigen doppers, met het ROX logo.

We verwelkomen nieuwe klanten, waaronder: Mulder Shipyard en MKB Nederland.

Rox Media bestaat 10 jaar!

Dopingautoriteit kiest Rox Media als ontwikkelaar van haar digitale platformen: De Nederlandse Dopingautoriteit heeft ROX namelijk gekozen als partner voor de verdere ontwikkeling van haar digitale producten. Rox Media gaat de bestaande platformen, waaronder de eLearning omgeving, van de Dopingautoriteit beheren en verder uitbouwen.

We verwelkomen nieuwe klanten, waaronder: Dopingautoriteit en Hunter Douglas.

Fysiek hebben we dus niet stil gezeten, en over onze projecten kunnen we hetzelfde zeggen. De afgelopen 10 jaar heeft Rox Media ruim 175 tevreden klanten mogen helpen. Bedrijven als Heijmans, Mulder Shipyard, Geldshop, PostNL, MKB Nederland, WNF, Metropolis Festival en verschillende overheidsinstellingen. Wil je meer informatie over onze projecten neem dan een kijkje op: https://www.roxmedia.nl/projecten/.

We willen al onze klanten bedanken, op naar het volgende decennium!