Sinds de editie van 2012 werken we al met Metropolis Festival samen aan hun online aanwezigheid. De afgelopen jaren zijn we verantwoordelijk geweest voor de website en verschillende Facebook apps. In aanloop naar de 28ste editie van het festival zijn ze toe aan een nieuwe website. Metropolis heeft Rox Media gevraagd dit te realiseren.

Er is sterk behoefte aan een eenvoudiger beheerbare site, die de festival organisatie de mogelijkheid geeft om zelf rich-content pagina’s samen te stellen. Zonder tussenkomst van een technische partij. Daardoor kan het festival zelf snel content publiceren en scheelt dit in de kosten. Daarnaast moet er een nieuwe lay-out komen die veel meer ruimte biedt aan interactie en indrukwekkend beeldmateriaal van het festival. Daarmee zal de beleving verschuiven van vormgeving naar content.

 

Duurzaam ontwerp

Ten slotte is de huidige website te arbeidsintensief om elk jaar visueel aan te passen. Daarom ontwerpen we een nieuwe strakke website met elementen die herkenbaar zijn van de oude stijl. Noodzakelijk, want die oude stijl zal op het festivalterrein de komende jaren nog zichtbaar zijn. Het nieuwe website ontwerp stelt ons in staat om elk jaar met minimale wijzigingen de website visueel klaar te stomen voor een nieuwe editie.

 

Trots

We zijn trots dat Metropolis ons na vijf jaar samenwerking opnieuw heeft gevraagd voor hun nieuwe website. Rox Media is verantwoordelijk voor het ontwerp en de ontwikkeling van de nieuwe website. Bier & Brood ontwerpt de nieuwe styleguide voor de website. De website wordt eind mei gelanceerd.

 

Over Metropolis Festival

Metropolis is hét jaarlijks, eendaags, gratis toegankelijk, openlucht muziekfestival in Rotterdam. De visionaire programmering maakt Metropolis tot wat het is. Veel acts die er hebben gestaan zijn inmiddels gevestigde namen zoals Smashing Pumpkins, The Killers, The Prodigy, maar ook lokaal talent zoals De Likt, The Kik en Gers Pardoel.

Dit jaar vindt het festival plaats op 3 juli 2016.