In onze reeks ‘Growth hacks’ delen we wekelijkse nuttige korte feitjes waarmee je de conversie van je website een boost kan geven. En daarmee dus ook je business. Deze week delen we een tip m.b.t. het gebruik van standaard stockfoto’s tegenover alledaags beeld.

Stockfoto’s van bijvoorbeeld websites als istockphoto.com en shutterstock.com zien er professioneel uit en zijn erg handig als je zelf geen geschikte foto’s hebt. Het nadeel is alleen dat deze foto’s er vaak net iets té perfect uitzien. Het voelt nep, en daarmee creëer je een bepaalde afstand met je gebruikers. Je kunt er zelfs onbetrouwbaar door overkomen. Wat je gebruikers liever zien, is herkenbaar en alledaags beeld waar ze zich mee kunnen identificeren. Ze krijgen er dan veel meer gevoel bij, wat een positief effect heeft op de ervaring met je website.

Vervang de stockfoto’s op je website eens met wat meer alledaags beeld en kijk wat dit doet met je conversie. Het is wel belangrijk dat je afbeeldingen van goede kwaliteit zijn. Gelukkig zijn er tegenwoordig ook steeds meer websites die realistische stockfoto’s aanbieden, zoals stocksy.com.

Meer informatie over conversieoptimalisatie?

Vraag vrijblijvend advies aan

Meer Growth Hacks uit deze serie

Het verschil tussen een webapplicatie en een website

Website en webapplicatie worden nogal eens door elkaar gebruikt. Toch zijn er wel degelijk een aantal belangrijke…

Betere conversie door nieuw design

Met je website wil je meer dan alleen zichtbaar zijn. Grote aantallen bezoekers betekenen uiteindelijk weinig als je…

Magento versus WooCommerce

Magento en WooCommerce zijn twee van de grootste platformen voor e-commerce. Wil je een webshop starten, dan zijn dit…

onze projecten  

We werken voor klanten als WNF, Rijksoverheid, Vodafone en Gemeente Rotterdam.

leer ons kennen  

Wij zijn een jong en groeiend internetbureau uit hartje Rotterdam.

vragen, advies of kennismaken?

Neem contact met ons op