In onze reeks ‘Growth hacks’ delen we wekelijkse nuttige korte feitjes waarmee je de conversie van je website een boost kan geven. En daarmee dus ook je business. Deze week delen we een tip m.b.t. het gebruik van standaard stockfoto’s tegenover alledaags beeld.

Stockfoto’s van bijvoorbeeld websites als istockphoto.com en shutterstock.com zien er professioneel uit en zijn erg handig als je zelf geen geschikte foto’s hebt. Het nadeel is alleen dat deze foto’s er vaak net iets té perfect uitzien. Het voelt nep, en daarmee creëer je een bepaalde afstand met je gebruikers. Je kunt er zelfs onbetrouwbaar door overkomen. Wat je gebruikers liever zien, is herkenbaar en alledaags beeld waar ze zich mee kunnen identificeren. Ze krijgen er dan veel meer gevoel bij, wat een positief effect heeft op de ervaring met je website.

Vervang de stockfoto’s op je website eens met wat meer alledaags beeld en kijk wat dit doet met je conversie. Het is wel belangrijk dat je afbeeldingen van goede kwaliteit zijn. Gelukkig zijn er tegenwoordig ook steeds meer websites die realistische stockfoto’s aanbieden, zoals stocksy.com.

Meer informatie over conversieoptimalisatie?

Vraag vrijblijvend advies aan

Meer Growth Hacks uit deze serie

Tweak je contactpagina | Growth Hack #16

Iemand bevindt zich op je contactpagina. Top! Maak de kans op afhaken zo klein mogelijk met onze tweaks voor je…

Een effectieve FAQ pagina | Growth Hack #15

Een FAQ (oftewel veelgestelde vragen) pagina is een erg belangrijke pagina. Wanneer een gebruiker zich namelijk op deze…

Help je gebruiker kiezen | Growth Hack #14

Soms zie je door de bomen het bos niet meer. Zo veel keuzes in producten en diensten, zonder dat je echt verschil ziet.…

onze projecten  

We werken voor klanten als WNF, Rijksoverheid, Vodafone en Gemeente Rotterdam.

leer ons kennen  

Wij zijn een jong en groeiend internetbureau uit hartje Rotterdam.

vragen, advies of kennismaken?

Neem contact met ons op