In onze reeks ‘Growth hacks’ delen we wekelijkse nuttige korte feitjes waarmee je de conversie van je website een boost kan geven. En daarmee dus ook je business. Deze week delen we een aantal tips m.b.t. het tweaken van je contactpagina.

Iemand bevindt zich op je contactpagina. Top! Contact kan zorgen voor o.a. conversie en leads. Maar afhaken zonder contact is natuurlijk ook nog steeds een mogelijkheid op dit punt. Maak de kans hierop zo klein mogelijk met onze tweaks voor je contactpagina.

Laat van tevoren weten hoe snel je zult reageren. Wie wil er niet snel een reactie? Je kunt contact triggeren door van tevoren aan te geven dat je bijvoorbeeld binnen één werkdag reageert.

Maak het menselijk. Laat blijken dat er daadwerkelijk mensen aan de andere kant van de lijn zitten. Dit kan d.m.v. bijvoorbeeld tekst en tone of voice, maar ook door letterlijk die mensen te laten zien (d.m.v. beeld).

Laat blijken dat je echt open staat voor contact. Noem voorbeelden van waarom mensen contact op kunnen nemen. Kleine vragen, grote vragen, opmerkingen, advies; zorg ervoor dat niemand zich te bezwaard voelt om contact op te nemen.

Voorbeeld: contactformulier van Bukwild

Hou je contactformulier eenvoudig. Vraag alleen die dingen die je nodig hebt om een goede reactie te kunnen geven. Je hebt vaak al voldoende aan een naam, e-mailadres of telefoonnummer en een vraag/opmerking. Vraag alleen het hoognodige en bespaar iedereen tijd en moeite.

Bied verschillende contactmogelijkheden. De één vindt bellen handiger, de ander stuurt liever een e-mail of chatbericht. Zorg ervoor dat er op verschillende manieren contact opgenomen kan worden.

Toon verschillende e-mailadressen voor verschillende doelen. De één heeft een algemene vraag, de ander een vraag over een vacature. Zorg ervoor dat niet alles lijkt te stranden op een algemeen e-mailadres, maar biedt verschillende adressen voor verschillende doelen.

Voorbeeld: specifieke e-mailadressen van Sequence

Laat zien waar je bent. Het zorgt voor vertrouwen wanneer iemand ook je fysieke locatie weet. Zeker bij online businesses. Ook al heb je geen bezoekadres, laat toch zien waar je zit.

Maak slimme verwijzingen naar je contactpagina. Zorg ervoor dat je op verschillende plekken van je website ook goed doorverwijst naar je contactpagina. Speel hierbij in op de mogelijke vragen die iemand op een bepaald moment heeft. Laat weten dat je klaarstaat voor vragen en meer informatie.

Voorbeeld: contact trigger van Cuker

Merk je dat jouw contactpagina nog wel wat tweaks kan gebruiken? Probeer ze gewoon eens uit en check welk verschil het maakt. Je kunt bijvoorbeeld verschillende versies van de pagina A/B testen om te kijken wat voor jouw website beter werkt. Neem contact met ons op als je hier graag wat meer informatie over wilt.

Meer informatie over optimalisatie?

Stel ons je vraag

Meer Growth Hacks uit deze serie

Accessibility #1 | Wat is webtoegankelijkheid?

Formulieren zijn er in allerlei soorten en maten. Wat ze vaak gemeen hebben, is dat er een waardevol doel achter zit.…

Is jouw website toegankelijk? Doe de gratis toegankelijkheidsscan.

Ziekenhuizen, onderwijs, bibliotheken, openbaar vervoer en energie. Zomaar wat branches in de (semi)overheid waar…

Het verzamelen van feedback | Growth Hack #19

Maak jij al gebruik van de middelen om letterlijke feedback van je gebruiker te ontvangen? Inhoudelijke informatie over…

onze projecten  

We werken voor klanten als WNF, Rijksoverheid, Vodafone en Gemeente Rotterdam.

leer ons kennen  

Wij zijn een jong en groeiend internetbureau uit hartje Rotterdam.

vragen, advies of kennismaken?

Neem contact met ons op