In onze reeks ‘Growth hacks’ delen we wekelijkse nuttige korte feitjes waarmee je de conversie van je website een boost kan geven. En daarmee dus ook je business. Deze week delen we een tip m.b.t. het verbeteren van je trust signals.

Onder trust signals verstaan we de visuele elementen op een website die een positieve invloed hebben op het vertrouwen van een gebruiker. We hebben even wat voorbeelden op een rijtje gezet:

  • Social media iconen
  • Klantbeoordelingen
  • Telefoonnummer
  • Thuiswinkel Waarborg keurmerk
  • Logo’s (van betaalmethodes, klanten, beveiliging etc.)

De kans is groot dat je dit soort elementen al op je website hebt staan, maar misschien mis je er nog een paar of staan ze niet helemaal op de juiste plek. Het is ook belangrijk dat je de klant tot het laatste moment blijft geruststellen. Soms verdwijnen de trust signals ineens wanneer de gebruiker zich juist veilig wil voelen (bijv. op een betaalpagina).

Ga eens na welke trust signals je kan toevoegen aan je website of waarvan je misschien de plaatsing kunt verbeteren. Test verschillende versies van de pagina(’s) en check wat het voor resultaat heeft.

Meer informatie over conversieoptimalisatie?

Vraag vrijblijvend advies aan

Meer Growth Hacks uit deze serie

Het verschil tussen een webapplicatie en een website

Website en webapplicatie worden nogal eens door elkaar gebruikt. Toch zijn er wel degelijk een…

Betere conversie door nieuw design

Met je website wil je meer dan alleen zichtbaar zijn. Grote aantallen bezoekers betekenen…

Magento versus WooCommerce

Magento en WooCommerce zijn twee van de grootste platformen voor e-commerce. Wil je een webshop…

onze projecten  

We werken voor klanten als WNF, Rijksoverheid, Vodafone en Gemeente Rotterdam.

leer ons kennen  

Wij zijn een jong en groeiend internetbureau uit hartje Rotterdam.

vragen, advies of kennismaken?

Neem contact met ons op