Optimalisatie

Wij bieden optimalisatie op het gebied van SEO, conversie en toegankelijkheid.

Search Engine Optimization (SEO)

Search Engine Optimization of Zoekmachine Optimalisatie, ook wel bekend als SEO. Organisch beter gevonden worden in Google. Dat wil zeggen zonder geld uit te geven aan advertenties. Daar zorgen wij voor. Door een combinatie aan technische verbeteringen aan je website door te voeren. We durven met zekerheid te zeggen dat het altijd beter kan.

SEO scan

We starten met een SEO scan van je website. Dan weten we hoe je ervoor staat en wat we kunnen verbeteren. Het resultaat hiervan is een adviesrapport met technische verbeteringen die je ranking in Google positief beïnvloeden.

Verbeteringen doorvoeren

We maken een planning en voeren de wijzigingen uit het adviesrapport door in je website. In het rapport staan zowel quick wins als grondige verbeteringen. In overleg met jou kiezen we voor de juiste mix aan wijzigingen.

Meten en optimaliseren

We houden met behulp van onze tools de ranking van je website in de gaten en doen aanbevelingen voor verdere optimalisaties. Natuurlijk altijd aan de hand van de laatste SEO trends voor Google.

Conversie optimalisatie

Je contactformulier invullen. Een product bij je bestellen. Of gewoon de juiste informatie kunnen vinden. Het zijn allemaal doelen die je kan stellen voor je website. Want met bezoekers op je website wil je er ook wat mee bereiken. Dit proces op je website optimaliseren we voor je. Om de bezoekers óp je website zo goed mogelijk te kunnen bedienen.

Analyse

We combineren jouw website statistieken met onze ervaringen en online trends. Hieruit volgt een adviesrapport. Dit gebruiken we als startpunt om samen met jou te bepalen waar we als eerste mee aan de slag gaan.

Testing & optimaliseren

A/B testen. Heatmaps. Usability enquetes. We gooien de juiste tools in de strijd om te ontdekken wat voor een betere conversie kan zorgen. In overleg met jou voeren we deze verbeterpunten direct door.

Meten

Elke verbetering moet meetbaar zijn. Daarom zorgen we ervoor dat we onze optimalisaties kunnen meten en onderbouwen. Zo weten we op tijd of we op de goede weg zitten, en kunnen we direct bijsturen wanneer dat nodig is.

Toegankelijkheid

Een toegankelijke (drempelvrije) website wil zeggen dat je website door iedereen gebruikt kan worden, dus ook door mensen met een beperking zoals blinden en doven. Voor overheidswebsites zijn webrichtlijnen zelfs verplicht. Wij maken als een van de weinige internetbureau’s in Nederland websites die voldoen aan WR2-AA richtlijnen (3 sterren). Dit is het hoogste niveau webrichtlijnen waar je website aan kan voldoen.

Beter vindbaar in Google

Om te voldoen aan de webrichtlijnen moet de code van je website volgens een bepaalde methode geschreven zijn. Deze methode bevat richtlijnen die voor een groot deel overlappen met richtlijnen voor zoekmachine optimalisatie.

Groter bereik

Je website is ook goed toegankelijk voor mensen met een handicap, ouderen, of bijvoorbeeld mensen met Nederlands als tweede taal. Hiermee vergroot je je doelgroep. Met meer bezoekers en klanten als resultaat.

Sociale betrokkenheid

Door te voldoen aan de webrichtlijnen en het Waarmerk drempelvrij.nl op je website te plaatsen laat je zien dat je al je bezoekers serieus neemt. Je website toegankelijk maken laat je standpunt met betrekking tot verantwoord ondernemen zien.

Meer informatie of even vrijblijvend sparren?

Neem contact met ons op