Voorheen stonden ze bekend als Colliers International Rotterdam, maar sinds januari 2017 verhuren en verkopen zij vastgoed onder de naam BRiQ real estate. Bij zo’n verandering hoort natuurlijk een nieuwe website. Omdat BRiQ al een groot vastgoed aanbod in beheer had, moest deze mee zien te verhuizen naar de nieuwe website. We maakten verschillende koppelingen en integraties om de website zo efficiënt mogelijk beheerbaar te maken. De website focust op het aanbod en biedt de juiste triggers om conversie te stimuleren.

Onze aanpak

  • Koppeling met vastgoedsysteem Realworks
  • Gericht op conversie
  • Tool voor genereren PDF’s van objecten
  • Zoekmachine optimalisatie
  • Nieuwsbrief integratie

Snel en eenvoudig in beheer

Aanbod verandert constant in de wereld van vastgoed. Dat vraagt om een dynamische website die hier goed op inspeelt. We maakten handige koppelingen en ontwikkelde een efficiënt beheersysteem inclusief een PDF generatie tool.

Koppeling met vastgoedsysteem

Realworks is een vastgoedsysteem waarmee het complete aanbod kan worden beheerd. Dit aanbod kan dan vervolgens op verschillende websites getoond worden, zoals bijvoorbeeld Funda in Business.

BRiQ beheerde hun aanbod al met dit systeem, waardoor het ideaal zou zijn als de website hier ook mee kon communiceren. Wij hebben een plugin ingezet die deze koppeling maakt tussen website en Realworks. Hiermee staat er altijd een kloppend aanbod op de eigen website en hoeven alle objecten maar op één plek beheerd te worden.

Eenvoudig content wijzigen

We hebben de pagina’s van BRiQ opgebouwd met een page builder. Dit maakt de pagina’s eenvoudig bewerkbaar. Je kunt dan namelijk niet alleen snel tekstuele wijzigingen maken, maar ook aan de hand van versleepbare onderdelen de layout van een pagina aanpassen. Geheel zonder technische kennis.

Efficiënt PDF’s van objecten genereren

In bepaalde gevallen is het erg handig om ook een PDF document van een object te hebben. Op verzoek van BRiQ hebben wij een tool ontwikkelt die dit mogelijk maakt vanuit de website. Van alle objecten die op de website staan, kan een PDF gemaakt worden. Deze PDF is per object aanpasbaar, waardoor zelf bepaald kan worden wat er precies in moet komen te staan.

Gericht op conversie

De website brengt je direct naar het aanbod en biedt overal mogelijkheden om contact op te nemen. Alle triggers op de juiste plekken, om conversie te stimuleren.

Laagdrempelig contact opnemen

We hebben op verschillende manieren contactgegevens en triggers verwerkt in de website, om zo laagdrempelig mogelijk contact op te nemen.

De contactgegevens van BRiQ zijn áltijd beschikbaar vanuit het (sticky) menu en de footer. Op de ‘Aanbod’ pagina staan tussendoor op passende plekken extra triggers: knoppen naar de contactpagina. De ‘Over ons’ pagina bevat contactgegevens per teamlid en tot slot is er ook nog de reguliere ‘Contact’ pagina.

Nieuwsbrief koppeling

Een nieuwsbrief is een goede manier om (potentiële) klanten direct te bereiken en biedt daarom veel mogelijkheden. Om inschrijvingen hiervoor te stimuleren, hebben we een inschrijfveld in de footer van de website geplaatst. Het enige dat nodig is om in te schrijven, is een e-mailadres. Het is natuurlijk niet alleen voordelig voor BRiQ, maar ook voor de klant. Want iemand die op zoek is naar een object, wil ook graag op de hoogte gehouden worden van het aanbod. Een win-win dus.

Zoekmachine optimalisatie

Niet alleen de flow van de website zelf moet optimaal zijn, maar ook de flow naar de website toe. De website moet goed vindbaar zijn en daarom voeren wij technische optimalisaties uit. Deze zorgen ervoor dat de website qua code en opbouw zo goed mogelijk aansluit bij de eisen van zoekmachines.

Meer over dit project?


Robbert

Robbert ten Horn
+31 (0)10 340 0769
robbert@roxmedia.nl

Neem contact met ons op

weten waar de kansen liggen?

Vraag vrijblijvend advies aan