De familie Bruining maakt al 70 jaar sieraden. Opa Peter Bruining senior begon in de jaren ’40 met het maken van zegelringen. Inmiddels is het assortiment uitgebreid met vele collecties diamanten sieraden voor vrouwen. Deze sieraden worden onder verschillende merknamen voor verschillende doelgroepen gemaakt. Twee daarvan zijn By R&C en Miss Spring.

Briefing

We werden gevraagd om een nieuwe website te maken voor de merken By R&C en Miss Spring. Het doel van deze website was om consumenten inzicht te geven in nieuwe producten en waar deze te koop zijn. Ook moest de website uitleg bieden over het speciale concept ‘Groeibriljant’.

Aanpak

Omdat By R&C en Miss Spring beide een eigen doelgroep hebben, was ons advies om hier twee aparte websites voor op te zetten. Twee aparte websites met één basis. Op die manier kan er vanuit de merken gedacht worden, in plaats vanuit het bedrijf. Zo wordt ieder merk sterker gepositioneerd.

By R&C / Miss Spring

We hebben eerst designs gemaakt voor de volledige website van By R&C. Deze hebben we vervolgens gedupliceerd en de stijl van Miss Spring hierop toegepast. Ook de bouw hebben we zo aangepakt. Eerst een volledige website voor By R&C, dan een 1 op 1 kopie voor Miss Spring met eigen styling.

De websites zijn consistent en horen duidelijk bij elkaar, terwijl ze wel beide hun eigen merk uitstralen en een eigen doelgroep aanspreken. We hebben op deze manier binnen één project twee eindresultaten kunnen behalen.

By R&C / Miss Spring

De websites zijn gebouwd met Wordpress in combinatie met een template, plugins en maatwerk functionaliteiten. De pagina’s zelf zijn opgebouwd met een drag-en-drop page builder. Hierdoor heeft de klant veel vrijheid en flexibiliteit in het aanpassen van de website.

We hebben de websites niet alleen gebruiksvriendelijker voor de klant gemaakt, maar ook voor de consument. We hebben verschillende functionaliteiten toegevoegd die het gebruik niet alleen makkelijker, maar ook leuker maken. Functionaliteiten die de consument verbindt aan de merken.

Op technisch gebied hebben we de websites geoptimaliseerd voor vindbaarheid in Google. Dit betekent dat we onze codes en instellingen zo veel mogelijk hebben aangepast aan de ‘regels’ van Google.

Stuur een hint

Met ‘Stuur een hint’ kan er via de mail gehint worden naar een sieraad. Er wordt dan subtiel berichtje met een link naar de productpagina verstuurd. Een handige functionaliteit voor iemand die wel interesse heeft, maar niet de intentie heeft om zelf te kopen.

Wishlist

Gebruikers kunnen sieraden opslaan in een wishlist die ze altijd terug kunnen zien. Dit verbindt de gebruiker op een vrijblijvende manier aan de website en vergroot de kans dat ze terug zullen komen. Deze wishlist is ook handig om erbij te pakken bij een verkooppunt.

Winkelzoeker

Omdat de websites geen shops zijn, moet de drempel naar een fysieke winkel zo klein mogelijk zijn. Op alle productpagina’s staat een trigger naar de winkelzoeker onder aan de pagina, waar direct gezocht kan worden naar een verkooppunt in de buurt.


Meer over dit project?


Robbert

Robbert ten Horn
+31 (0)10 340 0769
robbert@roxmedia.nl

Neem contact met ons op